RSS

Buku Teks Tahun 2019

Kepada para pembekal buku teks sekolah rendah dan menengah, ibubapa dan guru-guru, sila ke pautan-pautan di bawah untuk paparan senarai buku teks, yang diperlukan bagi membuat pesanan dari kami.

Kami menerima pesanan buku teks untuk kegunaan para pelajar sekolah swasta dan buku gantian di sekolah kerajaan.

Tuesday 14 January 2014

Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal

Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal
Penulis         : Ibnuyaacob
Penerbit       : Moon Media Enterprise
Tahun            : 2012
Pengulas      : Mohd Dahri Zakaria

Sinopsis:
Buku teori konspirasi ini membawa wacana perkaitan sebuah dinasti keluarga paling bahaya dalam dunia sekarang, Rothschild, dari permulaan hidup yang sederhana menjadi keluarga jutawan paling kaya dan terpengaruh seluruh dunia dan memberi tekanan kepada setiap pemimpin berkuasa dunia. Hal ini tidak sahaja terikat kerana wang dan kuasa keluarga berkuasa tetapi ia turut mengaitkan perjanjian yang lebih purba dari tawarikh, iaitu Dajal Laknatullah sendiri. Ia bermula tentang seorang lelaki Yahudi dari suku Ashkenazi yang mana seluruh keturunannya menguasai dunia sehingga sekarang dari sisi belakang tabir dengan pengaruh dan kekayaan yang luarbiasa selama lebih 200 tahun.

Ia memuatkan 22 bab dengan sebahagian besar daripada kandungan berkenaan dipecahkan mengikut wilayah kekuasaan mereka serta hubungannya dengan peristiwa-peristiwa besar dunia yang pernah berlaku. Perang Napoleon, Perang Dunia Pertama, keruntuhan khalifah Uthmaniyyah, pensekularisasi Mesir, penjajahan dunia, holocaust, Revolusi China, Revolusi Perancis, pemodenan Jepun, penubuhan Arab Saudi, pembentukan Israel dan Palestin semuanya berkait rapat dengan keturunan Rothschild.

Rothschild adalah nama dalam bahasa Jerman dan terdiri dari gabungan dua perkataan iaitu Roth dan Schild. Menurut kamus nama Jerman, Roth bermaksud rambut merah atau nama gelaran bagi individu lelaki berbangsa Yahudi suku Ashkenazi yang mempunyai rambut merah. Manakala dalam kepercayaan klasik Eropah, Roth adalah gelaran kepada kanak-kanak hasil sumbang mahram. Dalam hujah buku ini, mereka mengambil hujah bahawa Roth itu bermaksud “anak sumbang mahram”.
Schild adalah ungkapan yang dalam kamus Jerman membawa maksud seseorang yang hebat yang tinggal di dalam sebuah rumah dan orang itu mempunyai tanda-tanda ketokohan yang tiada tolak bandingnya. Jika diteliti pada bunyi ungkapan Schild, bunyinya hampir sama dengan Sayyad atau Said.
Dalam menterjemahkan teori ini, mereka mengambil hipotesis bahawa maksud nama Schild sebenarnya merujuk kepada Dajjal yang tinggal di dalam sebuah biara yang mana dirinya dijumpai oleh Tamim Ad-Dhari seperti mana yang dikhabarkan di dalam hadith riwayat Imam Muslim.

Maka berdasarkan ketetapan takrifan tersebutlah mereka menyimpulkan bahawa nama ROTHSCHILD sebenarnya bermaksud “Dajjal si anak haram yang berambut kemerahan yang tinggal di dalam sebuah tempat perlindungan.”

Strategi Rothschild mudah, iaitu memanipulasi wang menerusi sistem perbankan dan ekonomi. Apabila seseorang memerlukan wang, Rothschild datang menawarkan bantuan pada kadar bunga yang tinggi. Langkah ini sahaja sudah cukup untuk Rothschild memegang seseorang itu sehingga ke anak cucu cicitnya, mengakibatnya dia bergantung 100% kepada hutang sehinggalah bankrap dan tergadai semua harta.

Inilah yang berlaku kepada khalifah Uthmaniyyah sehingga menjadikan semua negara dibawah naungan khalifah ini di jajah semasa perang dunia pertama dan juga Mesir yang mengalami kebankrapan akibat hutang yang berlipat kali ganda. Kita membicarakan sebuah negara yang muflis, bukannya syarikat. Jadi kesannya ialah kepada penduduk secara keseluruhan, yang seterusnya mengakibatkan negara tersebut berada sepenuhnya dibawah telunjuk Rothschild.

Antara bab yang sangat kontroversi dalam buku ini adalah bab 12, berkenaan perkaitan perintis Salafi Muhammad bin Abdul Wahhab-Ibn Saud, keturunan pemerintah kerajaan Arab Saudi sekarang dengan Illuminati/Freemason serta penggerak kaum muda, Syed Jamaludin Afghani sebagai antara Ketua Lodge Freemason yang memaparkan bagaimana bertahun-tahun di Malaysia, kelompok yang membawa faham ‘kaum tua’ masih bertahan menolak perjuangan ‘kaum muda’ atas sebab-sebab yang mereka sedari bahayanya.

Ia bermula bila Sheikh Muhammad Rasyid Redha, pengarang tafsir Al-Manar telah mengeluarkan fatwa baru tentang keharusan dalam pengambilan riba untuk kegunaan pemerintah dalam urusan pentadbirannya. Ijtihad ini telah mencetuskan perdebatan dan perbahasan hangat dikalangan agamawan sehingga mencetuskan konflik dan merintis kepada kewujudan dua puak yang masing-masing dinamakan sebagai ‘kaum muda’ dan ‘kaum tua’.

Penulisnya Ibnuyaacob menulis dengan telus dan ringan, menjadikan pembacaan kita lancar dan jelas. Semua fakta diceritakan dengan cermat tanpa mendatangkan keraguan terhadap kredibiliti penulis.
Buku yang menarik sebagai persuratan teori konspirasi ala Islam yang berkaitan kuasa Yahudi-Zionis merancang peristiwa mendatang pada akhir zaman.

No comments:

Post a Comment